وای فای

چگونه از هک شدن وای فای جلوگیری کنیم؟

هک وای فای برای خیلی از افراد اتفاق افتاده است. در اینجا 10 نکته توصیه شده توسط متخصصان برای جلوگیری از هک وای فای بیان شده است. هیچ تضمینی در مورد امنیت Wi-Fi خانگی وجود ندارد، اما مطمئناً می توانید دسترسی شخصی به شبکه خود را سخت تر کنید.

با استفاده از اتصال اترنت سرعت بیشتری خواهید داشت. اما راحتی وای فای را نمی توان انکار کرد. جدای از افت کمی سرعت، نگرانی اصلی Wi-Fi این است که اتصال به شبکه شما را برای دیگران شاید کاربران و دستگاه‌های ناخواسته آسان‌تر می‌کند.

پیشنهاد برای جلوگیری از هک وای فای

اطلاعات دستگاه‌های متصل به وای فای خود را در نظر بگیرید. در صورت دسترسی شخصی به شبکه Wi-Fi شما، این اطلاعات چقدر قابل دسترسی است: شماره کارت اعتباری، سوابق بانکی، اعتبار ورود به سیستم، فیدهای دوربین زنده.

یک شبکه خانگی امن به کاهش خطر هک شدن و دسترسی شخصی به اطلاعات حساس شما کمک می کند. نه تنها این، کاربران ناخواسته یا غیرمجاز و دستگاه‌هایی را که باعث کاهش سرعت اتصال یا بارگیری رایگان سرویس اینترنتی شما می‌شوند را دور نگه می‌دارد. ایجاد و نگهداری یک شبکه وای فای خانگی ایمن بسیار ساده است. در زیر نکاتی برای ایمن سازی شبکه خود را خواهید دید. برخی از آنها در دور نگه داشتن هکرها و مجانی بارها موثرتر از دیگران هستند، اما همه به روش خود مفید هستند.

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز نمی تواند امنیت مطلق را در برابر تلاش های هک تضمین کند، اما این نکات باعث می شود هر کسی نتواند شبکه و داده های شما را به خطر بیندازد.

چگونه شبکه وای فای خانگی خود را ایمن کنیم

در اینجا اصول اولیه برای محافظت از شبکه Wi-Fi خانگی شما آورده شده است.

  • روتر خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید.
  • رمز عبور Wi-Fi قوی ایجاد کنید و آن را اغلب تغییر دهید.
  • اعتبار ورود به روتر پیش فرض را تغییر دهید.
  • فایروال و رمزگذاری Wi-Fi را روشن کنید.
  • یک شبکه مهمان ایجاد کنید.
  • از VPN استفاده کنید.
  • روتر و دستگاه های خود را به روز نگه دارید.
  • دسترسی به روتر از راه دور را غیرفعال کنید.
  • دستگاه های متصل را تأیید کنید.
  • به روتر WPA3 ارتقا دهید.

روتر خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید

امنیت شبکه قوی با یک راه اندازی هوشمند شروع می شود. در صورت امکان، روتر خود را در مرکز خانه خود قرار دهید. روترها سیگنال‌های بی‌سیم را در همه جهات ارسال می‌کنند. بنابراین قرار دادن استراتژیک روتر خود در یک مکان مرکزی به حفظ اتصال شما به محدوده خانه کمک می‌کند. به عنوان یک امتیاز، احتمالاً بهترین کیفیت اتصال را نیز به همراه خواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر در آپارتمانی اینترنت دارید که همسایگان بلافاصله در سمت چپ و راست شما قرار دارند، قرار دادن روتر خود در کنار دیوار مشترک می‌تواند سیگنالی قوی و وسوسه‌انگیز ارسال کند. حتی اگر در آپارتمان نیستید، یک روتر خوب می تواند سیگنال های همسایه یا آن طرف خیابان را ارسال کند. قرار دادن روتر خود در یک مکان مرکزی به کاهش مسافتی که این سیگنال ها به خارج از خانه شما می رسد کمک می کند.

رمز عبور Wi-Fi قوی ایجاد کنید و آن را اغلب تغییر دهید

این باید ناگفته نماند، اما من همچنان به آن می پردازم تا بر اهمیت آن تأکید کنم. ایجاد یک رمز عبور منحصر به فرد برای شبکه Wi-Fi شما برای حفظ یک اتصال ایمن ضروری است. از گذرواژه‌ها یا عباراتی که به راحتی حدس می‌زنند، مانند نام، تاریخ تولد، شماره تلفن یا سایر اطلاعات رایج خودداری کنید. در حالی که گذرواژه‌های ساده وای‌فای به خاطر سپردن آن‌ها را آسان می‌کنند، اما تشخیص آن‌ها را برای دیگران نیز آسان می‌کنند. مطمئن شوید که رمز عبور خود را هر شش ماه یا بیشتر یا هر زمان که فکر می کنید ممکن است امنیت شبکه شما به خطر افتاده باشد، تغییر دهید.

اعتبار ورود به روتر پیش فرض را تغییر دهید

در کنار همان خطوط محافظت از شبکه Wi-Fi خود با رمز عبور، شما همچنین می خواهید از دسترسی مستقیم به تنظیمات روتر شما جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، پیش بروید و نام مدیر و رمز عبور روتر خود را تغییر دهید. می توانید با تایپ آدرس IP آن در نوار URL وارد تنظیمات روتر خود شوید، اما اکثر روترها و ارائه دهندگان برنامه ای دارند که به شما امکان می دهد به تنظیمات و اطلاعات مشابه دسترسی داشته باشید.

اعتبارنامه ورود به روتر شما جدا از نام و رمز عبور شبکه Wi-Fi شما است. اگر مطمئن نیستید که پیش فرض چیست، باید بتوانید آن را در پایین روتر پیدا کنید. یا اگر در طول مسیر از حالت پیش فرض تغییر کرده است، در اینجا نحوه دسترسی به تنظیمات روتر برای به روز رسانی نام کاربری و رمز عبور آورده شده است.

برای دیدن نمونه لپ تاپ های گیمینگ کلیک کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *