لپ تاپ گیمینگ
لپ تاپ گیمینگ

خرید لپ تاپ گیمینگ

 

لپ تاپ گیمینگ مورد علاقه جوانان می باشد. در حالی که دسکتاپ در بین بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی برتر است.

لپ تاپ گیمینگ کار شما را راحت میکند ، با قدرت انجام بازی‌هایی در اندازه‌ای که می‌توانید با خود ببرید. درسایت  دیجی استوک لپ ها با کارایی متعدد موجود می باشند از جمله  laptop gaming . برای خرید لپ تاپ  استوک وارد صفحه  فروشگاه  شوید .

وقتی لپ‌تاپ مخصوص بازی می‌خرید، فقط به مشخصات آن نگاه نمی‌کنید. شما به یک کامپیوتر کامل نگاه می کنید، از جمله صفحه کلید داخلی و صفحه نمایش. در اینجا، تمام تصمیماتی را که باید هنگام خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ بگیرید، توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای نیازها و بودجه خود دریافت کنید.

به چه پردازنده گرافیکی نیاز دارید؟

سی پی یو برای لپ تاپ گیمینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، اکثر نوت‌بوک‌های بازی با پردازنده‌های گرافیکی  Nvidia GeForce RTX   عرضه می شوند.

جدیدترین کارت‌های گرافیک سری انویدیا، جدیدترین کارت‌های سری RTX 40 هستند، از RTX 4050 تا RTX 4090. در قسمت جلویی AMD، سری Radeon RX 7000M و 7000S وجود دارد که تفاوت اصلی آن محدودیت‌های قدرت است که عبارتند از: بالاتر در خط M.

آخرین کارت های AMD عبارتند از Radeon RX 7600M و 7600M XT، RX 7700S و RX 7600S.

نکته ای در مورد Max-Q: انویدیا این را از یک نوع GPU به مجموعه ای از فناوری ها تغییر داده است که سازندگان لپ تاپ می توانند استفاده کنند. چگونگی تشخیص اینکه یک لپ تاپ RTX از پردازنده گرافیکی Max-Q استفاده می کند را بررسی کنید. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک پردازنده گرافیکی Nvidia مطابق با نیازهای شما خواهد بود، بررسی مشخصات است.

مدل های RTX دارای امتیاز بالایی هستند. در عین حال، اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ نسل فعلی هستید، صفحه بهترین تخفیف‌های فنی ما را دنبال کنید.

بازی‌های سطح ابتدایی : اگر نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید، می‌توانید از RTX 4050 یا Radeon قدیمی‌تر استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد بیشتر بازی‌ها را انجام دهید، البته با تنظیمات متوسط. RTX 4060 کمی قدرت بیشتری به شما می‌دهد و ما معمولاً فکر می‌کنیم قابل توجه است و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

یک لپ‌تاپ با این کارت‌ها تقریباً بین 800 تا 1100 دلار هزینه خواهد داشت، اگرچه اخیراً ما شاهد هستیم که آنها کمی گران‌تر هستند، احتمالاً به دلیل کمبود قطعات می باشد.

کارت گرافیک

جریان اصلی بازی: کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 یک کارت میانی خوب برای لپ تاپ گیمینگ است که به شما امکان می‌دهد بیشتر بازی‌ها را با تنظیمات بالا بازی کنید، هرچند RTX 4070 یا به شما ضربه‌ای معنی‌دار می‌دهد. انتظار می رود لپ تاپ هایی با این کارت ها بین 1100 تا 1500 دلار سقوط کنند، اما باز هم بازار کمی در نوسان است.

واقعیت مجازی و بالاترین تنظیمات : RTX 4070 به شما امکان می‌دهد تقریباً هر چیزی را در تنظیمات بالا بازی کنید، در حالی که RTX 4080 یا RTX 4090 قدرتمندترین کارت‌های سری 40 موجود هستند و امکان VR و جلوه‌های ویژه نرم‌تر را فراهم می‌کنند. اینها کارت هایی هستند که به شما امکان می دهند افکت هایی مانند Nvidia Game works را شروع کنید.

لپ‌تاپ‌هایی مانند این می‌توانند از حدود 2000 دلار شروع شوند و بسته به مشخصات دیگری که نیاز دارید، قیمت آن از 3000 دلار نیز فراتر رود. اما با سری جدید RTX، می‌توانید بازی‌های ویدیویی با ردیابی پرتوی بازی کنید و نرخ فریم سریع‌تری دریافت کنید. بسته به تنظیماتی که استفاده می‌کنید، یک RTX 4080 یا RTX 4090 حتی ممکن است برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K کافی باشد.

 

لپ تاپ گیمینگ

 

مشخصات دیگر لپ تاپ گیمینگ

در حالی که پردازنده گرافیکی مهم است، باید مراقب یک CPU خوب، رم کافی و فضای ذخیره سازی زیاد نیز باشید.

CPU بسته به بودجه خود، می توانید یک CPU بسیار قدرتمند Core i7 یا حتی یک پردازنده مانند Intel Core i9-13900HK که می توانید اورکلاک کنید، تهیه کنید. همچنین می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی با CPU رومیزی پیدا کنید. با این حال، اکثر بازی‌ها بیشتر از یک پردازنده گرافیکی با کیفیت بهره می‌برند، بنابراین قطعاً می‌توانید با پردازنده Core i5 از پس آن بربیایید.

اگر چیزی قدیمی‌تر از جدیدترین Core نسل 13 اینتل (اعداد مدل با 13 شروع می‌شود) یا با قدرت کمتر می‌بینید، کمی صرفه‌جویی کنید. CPU ها معمولاً قابل ارتقا نیستند، بنابراین شما یک بار این انتخاب را انجام می دهید. اینتل نسل سیزدهمین قطعات هسته خود را برای موبایل امسال عرضه کرد، بنابراین آنها جدیدترین هستند.

حافظه داخلی

رم  : بازی می تواند رم فشرده باشد و 8 گیگابایت چیزی است که ما حتی برای کارهای بهره وری متوسط توصیه می کنیم. اگر می‌توانید، باید 16 گیگابایت را روی رایانه‌های شخصی بازی بخرید. لپ تاپ با RTX 4050 معمولاً با 8 گیگابایت عرضه می شود. هنگامی که به RTX 4060 یا بالاتر رسیدید، برخی با 16 گیگابایت رم عرضه می شوند. اگر اکنون نمی توانید لپ تاپ خود را با رم 16 گیگابایتی تهیه کنید، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه در بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی قابل ارتقا است، بنابراین اگر با پیچ‌گوشتی کار کردید، می‌توانید بعداً آن را تقویت کنید.

فضای ذخیره سازی: هارد یا SSD؟ چرا هر دو نه؟ برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه تنها با بهترین هارد دیسک (معمولاً 1 ترابایت) عرضه می‌شوند، اما اکثر نوت‌بوک‌های بازی دارای یک SSD کوچک نیز هستند که به عنوان درایو بوت عمل می‌کنند. دیدن یک SSD 128 گیگابایتی و هارد 1 ترابایتی به صورت پشت سر هم در یک سیستم بودجه غیر معمول نیست.

اگر بتوانید یک SSD بزرگتر تهیه کنید، ممکن است شاهد کاهش زمان بارگذاری باشید، اما هزینه بیشتری نیز برای شما به همراه خواهد داشت. مطمئن شوید که یک هارد دیسک پر سرعت 7200 دور در دقیقه در مقایسه با هارد دیسک 5400 دور در دقیقه دریافت می کنید.

مانند حافظه، فضای ذخیره سازی اغلب در نوت بوک های بازی قابل ارتقا است. بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید یک هارد دیسک 2 ترابایتی یا بزرگتر را داخل آن بیاندازید

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

ماهان

بهمن 12, 1402

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام
لپ تاپ های گیمینگ موجود در سایت فروش اقساطی هم دارند ؟

admin

فروردین 23, 1403

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *